Jan de Vries
Hoofdstraat 123
1234 AB Amsterdam
jan.devries@email.nl
06-12345678
ElektroShop B.V.
T.a.v. Klantenservice
Winkelweg 45
5678 CD Rotterdam
Amsterdam, 11 april 2025
Betreft: Klacht over defecte laptop

Geachte heer/mevrouw,

Op 15 maart 2025 heb ik bij uw winkel aan de Winkelweg 45 te Rotterdam een laptop gekocht van het merk TechBook, model Pro X500, met serienummer TB-X500-12345 ter waarde van €899,00. Het aankoopbewijs met factuurnummer EL-2025-03421 heb ik als bijlage toegevoegd.

Helaas moet ik u mededelen dat er vanaf het begin problemen zijn geweest met deze laptop. Na slechts twee weken gebruik vertoont het apparaat de volgende gebreken:

  • Het scherm vertoont verticale strepen die steeds duidelijker worden;
  • De laptop schakelt regelmatig onverwacht uit, ook wanneer de batterij volledig is opgeladen;
  • Het toetsenbord reageert traag en sommige toetsen werken helemaal niet meer.

Op 2 april 2025 heb ik telefonisch contact opgenomen met uw klantenservice (gesprek met medewerker Peter, referentienummer KS-45982) om deze problemen te melden. Mij werd verzekerd dat ik de laptop kon terugbrengen voor reparatie of vervanging. Toen ik echter dezelfde dag nog naar uw winkel kwam, weigerde de winkelmedewerker de laptop terug te nemen, met als argument dat ik mogelijk zelf de schade had veroorzaakt.

Ik wijs u erop dat volgens de wet (artikel 7:17 BW) een product moet voldoen aan de verwachtingen die de koper redelijkerwijs mag hebben. Een laptop die na twee weken al ernstige gebreken vertoont, voldoet niet aan deze verwachtingen. Bovendien heb ik recht op kosteloos herstel of vervanging van een product dat niet conform is (artikel 7:21 BW).

Ik verzoek u daarom binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief:

  1. De laptop kosteloos te repareren, of;
  2. Een nieuwe, gelijkwaardige laptop te leveren, of;
  3. Het volledige aankoopbedrag van €899,00 terug te betalen.

Indien ik binnen de gestelde termijn geen bevredigende reactie van u ontvang, zal ik verdere juridische stappen overwegen en een klacht indienen bij de Geschillencommissie Elektro.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet en vertrouw erop dat we deze kwestie in goed overleg kunnen oplossen.

Dit is een voorbeeldbrief. U kunt zelf soortgelijke brieven genereren met RechtsBrief.nl.

Venster sluiten